Wednesday, July 14, 2010

مدیریت زمان














































همیشه قبل از انجام هر کاری این سوالات رو از خودت بپرس:

چرا می خوام این کار رو انجام بدم؟

فایدش چیه؟

اگر دلیل مناسبی برای انجام کارت پیدا نکردی بدون لحضه ای تامل ازش بگذر چون تو کار های مهمتری داری که بخوای انجام بدی.

مشخص کردن هدف:

این خیلی مهمه که کار درست رو هر جور شده انجام بدی نسبت به اینکه کار اشتباه رو به صورت کامل، زیبا و بی نقص انجام بدی.

قانون 20/80 را فراموش نکن که میگه 80 % کارهایی که می خوای انجام بدی مهم نیست و می تونی از لیست خط یزنی تا به تونی روی 20% فکوس کنی.

نکات مهم در برنامه ریزی:

غفلت در برنامه ریزی یعنی برنامه ریزی برای شکست.

برای هر روز، هر هفته و هر سه ماه برنامه داشته باش.

شما همیشه می توانی برنامه –ات رو تغییر بدی اما فقط زمانی که طبق برنامه می خوای پلنت رو عوض کنی.

درست کردن لیست

خردشون کن تو مرحله های کوچک.

بچه نمی تونه اتاقش رو تمیز کنه چون اون خیلی بزرگه، اما اون می تونه حد اقل تخت-ی رو مرتب کنه، لباساش رو داخل جا لباسی بذاره و زمین رو تمیز کنه.

اون کاری که برات راحت نیست و اصلا" برای انجامش دستت به کار نمیره رو اول انجام بده (اگر سه تا قورباغه داری و باید سه تاشون رو بخوری، تمام وقتت رو صرف نگاه کردن به اون نکن، اول اون بزرگه و زشت-ه رو بخورنرو سروقت اون کوچیکه)

رئیس باش، افرادت رو فرصت بده تا رشد کنند. این بهتره که تو دو برابر زمان معمولی انجام اون کار وقت برای آموزشش صرف کنی تا اینکه بخوای یک عمر وقتت رو برای انجام اون کار صرف کنی.

http://www.artofmoney.org/time-management-randy-pausch/

No comments:

Post a Comment